16.10.11

Väärtused kui õppekava läbiv teema

Õpetajate tööalane täienduskoolituskursus
„Väärtused kui õppekava läbiv teema“
25. novembril 2011 kell 10.30-16.30
Jaan Tõnissoni Instituudi majas (õnnepalee õuemaja, Pärnu mnt 67, Tallinn)

Korraldaja: FIE, PhD Merike Vardja
Sihtrühm: õpetajad (eelkõige kirjandus-, kunsti-, ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse, eesti keele, võõrkeelte õpetajad), õppealajuhatajad, huvijuhid, koolijuhid
Kursuse maht: 8 akadeemilist tundi
Kursusest osavõtjad saavad tõendi.

Käsitletavad teemad:
1. „Väärtused ja kõlblus“ uut riiklikku õppekava läbiva teemana.
2. Kui üheselt mõistame väärtusi? Objektiivselt subjektiivsed väärtused.
3. Koolisituatsioonid – väärtuskogemused väärtuskasvatuses.
4. Noored ja popkultuur – kas mõistame seda alati?
5. Kirjandus ja kunst kui väärtuskasvatuse toetaja.
Lektorid: Terje Varul ja Kadri Asmer

Lisainfo: merike.vardja@gmail.com, tel +372 501 6551, koolituse ajaveeb http://merikevardjakoolitus.blogspot.com

Päevakava 25. novembril 2011
10.30-13.00 Koolitus
13.00-13.30 Lõunaeine
13.30-15.00 Koolitus
15.00-15.15 Paus
15.15-16.30 Koolitus
Päevakavas võib esineda väikseid muudatusi.

Kursuse eesmärk on anda uus vaatepunkt väärtusõpetusele, täpsemalt teadlikule väärtuskasvatusele; tutvustada üksikasjalikult väärtusi kunsti- ja kirjandusnäidete varal. Et tegeleda väärtuskasvatusega, on vaja selle üle mõelda. Oskus sõnastada väärtusi, leida väärtuste põhjuse ja tagajärje seoseid, leida näiteid, analooge – see on teadlik väärtuskasvatus. Kursusel osaleja saab kaasa huvitavat jaotusmaterjali.
Uue riikliku õppekava üks läbivaid teemasid on „Väärtused ja kõlblus“. Selle käsitlemisega taotletakse õpilase kujunemist kõlbeliselt arenenud inimeseks, kes tunneb ühiskonnas üldtunnustatud väärtusi ja kõlbluspõhimõtteid, järgib neid koolis ja väljaspool kooli, ei jää ükskõikseks, kui neid eiratakse, ning sekkub vajaduse korral oma võimaluste piires.

Kadri Asmer
on Tartu Ülikooli kunstiajaloo magistrant, kuid akadeemilisest haridusest veel tähtsamaks peab enda jaoks tähelepanekuid ja järeldusi, milleni on jõudnud praktiliste kogemuste läbi. Töötanud nii kunstigaleriis, kunstimuuseumis kui ka kunstiajaloo õpetaja ning lektorina. Alates 2006. aastast on olnud aktiivselt seotud kunstioksjonite korraldamisega. Lisaks põhitööle tegeleb järjepidevalt kunstinäituste arvustuste kirjutamise ning kunstikataloogide ja -raamatute koostamisega.

Terje Varul
Tee, mida tahad, aga sündigu sellest rõõm.“ (Henry Miller)
Töörõõm: eesti keele ja kirjanduse ning meediaõpetuse vanemõpetaja nii Kolga kui Kuusalu Keskkoolis. Teatrirõõm: trupi „Kohal-olijad“ eestvedaja, kellega osaletud edukalt mitmetel vabariiklikel festivalidel. Korraldamisrõõm: kolm üleriigilist teatripidu, vendade Liivide Harju maakonna luulekonkurss. Lektorirõõm: TTÜ avatud ülikool, Jaan Tõnissoni Instituut, Eesti Võõrkeeleõpetajate Liidu kirjandusalase seminari (2010) töötubade juht, Tartu Ülikooli „Praktilise eesti keele kursuse koolituse“ üks juhendajatest. Kirjutamisrõõm: mitme raamatu keeletoimetaja, 2010 EESi 5. aastaraamatu „Uue õppekava valgusel“ kaasautor. Muidu rõõmu: 2006 vabariikliku luulefestivali „Tähetund“ kuldaväärt õpetaja tiitel, 2007 Kuusalu valla aasta kultuuripreemia, 2009 Vabariigi Presidendi Kultuurirahastu hariduspreemia, 2010 Eesti Emakeeleõpetajate Seltsi ja TÜ eetikakeskuse korraldatud metoodiliste materjalide konkursi äramärgitud töö.

Kommentaare ei ole: