1. Täienduskoolitusasutuse nimi:
FIE Merike Vardja
2. Õppekava nimetus:
Teksti vastuvõtu ja loomise oskus
gümnaasiumi eesti keele õpitulemusena (õpilaste ettevalmistamine eesti keele
riigieksamiks)
3. Õppekavarühm (rahvusvahelise
haridus- ja koolitusvaldkondade liigituse ISCED-F 2013 järgi):
0232 Kirjandus ja lingvistika
4. Kogumaht:
10 akadeemilist tundi, sh 8 tundi
auditoorset tööd ja 2 tundi iseseisvat tööd
5. Sihtrühm ja õppe alustamise tingimused:
gümnaasiumi ja kutseõppeasutuse eesti
keele ja kirjanduse õpetajad
Õppe alustamise tingimused puuduvad.
6. Õppe-eesmärk:
Koolituse tulemusel omandab osaleja
kindluse õpilaste ettevalmistamisel eesti keele riigieksamiks ning eesti keele õppe-eesmärkide
ja õpitulemuste saavutamise suunamisel.
7. Õpiväljundid:
Koolitusel osalenu
·
teab
eesti keele riigieksami eristuskirja ja hindamisjuhendite sisu ning on kursis
neis tehtud muudatustega;
·
tunneb
eksamiülesannete olemust, oskab riigieksami hindamisjuhendeid rakendada
õpilaste vastuste hindamisel;
·
arendab
mitmekülgselt õpilaste tekstimõistmis- ja tekstiloomeoskust, mis aitab tagada
vastavate õpitulemuste omandamise;
·
suunab
õpilasi üld- ja valdkonnapädevuste
kujundamisel ning eesti keele õppe-eesmärkide ja õpitulemuste saavutamisel.
8. Õppesisu:
·
Sisulisi
tähelepanekuid möödunud aasta(te) eksamitööde kohta
·
Eristuskiri ja hindamisjuhendid
·
Lugemisülesannete vastuste hindamine ja analüüs
·
Kirjutamisülesande
(arutleva kirjandi) hindamine ja analüüs
· Harjutamisülesandeid
koos hindamisjuhendiga
9. Õppekeskkonna kirjeldus:
Koolitus korraldatakse koolituse ajaks
renditud ruumides, kus on tänapäevaste IKT-vahendite kasutamise
võimalus (arvuti, projektor).
10. Õppemeetodid:
näitlikustatud loeng, arutelu,
praktiline töö;
iseseisev töö: ühe lugemisosa töö või ühe kirjutamisosa töö (kirjandi) hindamine eesti keele riigieksami eristuskirjas oleva hindamisjuhendi põhjal; oma hinnangu põhjendamine (3–5 lausega)
11. Õppematerjalid:
jaotmaterjal
eesti keele riigieksami
materjalid: https://harno.ee/riigieksamid#materjalid
gümnaasiumi riiklik õppekava: https://www.riigiteataja.ee/akt/125032014011?leiaKehtiv
12. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh
hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
osalemine auditoorses töös ja iseseisva töö sooritamine
Hindamismeetod
|
Hindamiskriteeriumid
|
Iseseisev praktiline töö
|
·
Üks
lugemisosa töö või üks kirjand on hinnatud.
·
Hinnangut
on põhjendatud (3–5 lauset).
|
13. Koolituse läbimisel väljastatav dokument: tõend
või tunnistus
Tõend väljastatakse, kui õppija on
osalenud auditoorses töös ning õpiväljundite saavutatust ei hinnatud (tõend
väljastatakse vaikimisi kõigile auditoorses töös osalenutele). Tunnistus
väljastatakse, kui õppija on osalenud auditoorses töös ning õpiväljundite saavutatust
on hinnatud.
14. Koolitaja kvalifikatsioon ja/või õpi- ja
töökogemuse kirjeldus:
erialane kõrgharidus, pädevus käsitletavas valdkonnas
Merike Vardja on lõpetanud Tallinna
Pedagoogikaülikooli eesti keele ja kirjanduse erialal cum laude ning saanud keskkooli
eesti keele ja kirjanduse õpetaja kutse. Ta on omandanud Jyväskylä Ülikoolis
filosoofialitsentsiaadi kraadi ja filosoofiadoktori kraadi kirjanduse alal.
Aastail 1993–2006 õpetas ta Tallinna Pedagoogikaülikoolis / Tallinna Ülikoolis
eesti kirjandust ja kultuurilugu ning soome keelt ja kirjandust. Aastail
1996–1998 töötas ta Haridusministeeriumi üldhariduse osakonna õppekavatalituses eesti keele peaksperdina. 1996/1997. aastast on ta olnud eesti keele
riigieksamit ettevalmistava komisjoni liige ja apellatsioonikomisjoni
ekspert, sh kaks aastat eesti keele e-riigieksami töörühma liige. Ta on olnud pikka aega eesti keele riigieksami hindamise komisjoni liige ja viiel aastal eesti keele riigieksami hindajate koolitaja.
Gümnaasiumi eesti keele e-riigieksami arendus algas 2015. a. Arenduse tulemusel valmis 2016. a esimene kontseptsioon ja 2017. a kevadel esimene katsetuse raport, mis on kättesaadav siin.
15. Õppekava kehtestatud: 23.11.2015, Merike Vardja
Viimati uuendatud: 30.04.2021
---
1. Täienduskoolitusasutuse nimi:
FIE Merike Vardja
2. Õppekava nimetus:
... kirjandus, kultuur ja ajalugu (koolituste sari)
3. Õppekavarühm (rahvusvahelise haridus- ja koolitusvaldkondade liigituse ISCED-F 2013 järgi):
0232 Kirjandus ja lingvistika
4. Kogumaht:
8 akadeemilist tundi, sh 6 tundi auditoorset tööd, kuni 2 tundi praktilist tööd (õppekäik), iseseisvat tööd ei ole
5. Sihtrühm ja õppe alustamise tingimused:
gümnaasiumi ja põhikooli eesti keele ja kirjanduse, ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse, usundiõpetuse, filosoofia-, kunstiajaloo-, kultuurilooõpetajad, raamatukoguhoidjad
Õppe alustamise tingimused puuduvad.
6. Õppe-eesmärk:
Koolituse tulemusel omandab osaleja gümnaasiumi ja põhikooli kirjanduse, ajaloo, kultuuriloo ning usundiõpetuse käsitlemise ja lõimimise ideid.
7. Õpiväljundid:
Koolitusel osalenu
· mõistab ja mõtestab religiooni inimeste elu ja kultuuri kujundajana, kirjanduse jt kaunite kunstide inspiratsiooniallikana, religiooni seoseid maailma kultuuripärandiga;
· lähtub religioonide ja maailmavaadete tutvustamisel tasakaalustatud teaduslikust käsitlusest;
· lõimib koolitusel käsitletud teemasid/ideid kirjandus- või kultuurilooõpetusega või ajaloo- ja ühiskonnaõpetusega (nt inimene ja religioon, Eesti usuline maastik).
8. Õppesisu:
· Erinevad teemad, mis sõltuvad koolitusest, nt "Kristlik kirjandus, kultuur ja ajalugu", "Islami kirjandus, kultuur ja ajalugu" jts.
9. Õppekeskkonna kirjeldus:
Koolitus korraldatakse koolituse ajaks renditud ruumides, kus on tänapäevaste IKT-vahendite kasutamise võimalus (arvuti, projektor).
10. Õppemeetodid:
loeng, ekskursioon (õppekäik), arutelu
11. Õppematerjalid:
jaotmaterjal vastavalt koolitusele
12. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
osalemine auditoorses ja praktilises töös
13. Koolituse läbimisel väljastatav dokument: tõend
14. Koolitaja kvalifikatsioon ja/või õpi- ja töökogemuse kirjeldus:
erialane kõrgharidus või kõrgharidus mõnel muul alal ja arvestatav pädevus ning kogemus käsitletavas valdkonnas
(koolitajate nimed ja täpsem kirjeldus koolitajate kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kohta on koolitusteates, vt jaotis "Register" – "Koolitusteated")
15. Õppekava kehtestatud: 31.01.2018, Merike Vardja
Viimati uuendatud: 30.04.2021
---
1. Täienduskoolitusasutuse nimi:
FIE Merike Vardja
2. Õppekava nimetus:
Tekstiõpetuse mängulisi
elemente (osaoskused/tekstimõistmine, metoodika)
3. Õppekavarühm (rahvusvahelise haridus- ja
koolitusvaldkondade liigituse ISCED-F 2013 järgi):
0232 Kirjandus ja lingvistika
4. Kogumaht:
8 akadeemilist tundi, sh 8 tundi auditoorset tööd, iseseisvat tööd ei ole
5. Sihtrühm ja õppe alustamise tingimused:
eesti keele ja
kirjanduse õpetajad
Õppe alustamise tingimused puuduvad.
6. Õppe-eesmärk:
Koolituse tulemusel
osaleja omandab uusi mängulisi võtteid draamatekstide käsitlemiseks ja põnevaid
teatrielemente keeleteemade ilmestamiseks; omandab vahetul kokkupuutel teadmisi
ja kogemusi teatrikunsti erinevatest mängulistest elementidest; omandab uusi
oskusi teksti analüüsida, näha nii teksti tasandeid kui ka tekstiväliseid
tasandeid, luua seoseid nende tasandite vahel ning seda õpetada.
7. Õpiväljundid:
Koolitusel osalenu
kasutab
·
uusi
mängulisi võtteid draamatekstide käsitlemisel ja põnevaid teatrielemente keeleteemade
ilmestamisel;
·
teatrikunsti
erinevaid mängulisi elemente;
·
uusi
oskusi tekstide analüüsimisel, näeb nii teksti tasandeid (süžee, tegelased,
kujundid ja kirjeldused tekstis jms) kui ka tekstiväliseid tasandeid (autor, ajastu
jms) ja loob seoseid nende tasandite vahel.
8. Õppesisu:
·
Erinevad
harjutused ja mängud draamatekstide käsitlemiseks.
Teatraalne
luule või luuleline teater – teatrikunsti elemente luule käsitlemisel. Luulekavade
koostamise kogemusest.
Mängulisi
võtteid keeletunniks.
Häälestus-,
liikumis- ja reaktsiooniharjutuste varia.
·
Töö
luule- ja proosatekstiga, teksti analüüs ja interpreteerimisvõimalused.
Teksti
liigendamine ja temporütmistamine.
Kandva
pausi fenomen.
Kirjateksti
ja kõneteksti põhimõttelised erinevused.
9. Õppekeskkonna kirjeldus:
Koolitus
korraldatakse koolituse ajaks renditud ruumides, kus on tänapäevaste
IKT-vahendite (arvuti, projektor jms) kasutamise võimalus.
10. Õppemeetodid:
loeng, praktilised
harjutused
11. Õppematerjalid:
jaotmaterjal
12. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja
hindamiskriteeriumid:
osalemine auditoorses
töös
13. Koolituse läbimisel väljastatav dokument: tõend
14. Koolitaja kvalifikatsioon ja/või õpi- ja töökogemuse
kirjeldus:
erialane
kõrgharidus, töökogemus käsitletavas valdkonnas
(koolitajate nimed ja täpsem kirjeldus koolitajate kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kohta on koolitusteates, vt jaotis "Register" – "Koolitusteated")
15. Õppekava kehtestatud: 19.11.2019, Merike Vardja
Viimati uuendatud: 30.04.2021
---
1. Täienduskoolitusasutuse nimi:
FIE Merike Vardja
2. Õppekava nimetus:
Hääl kui instrument ja
õpetaja töövahend (osaoskused/kõnelemine, metoodika)
3. Õppekavarühm (rahvusvahelise haridus- ja
koolitusvaldkondade liigituse ISCED-F 2013 järgi):
0232 Kirjandus ja lingvistika
4. Kogumaht:
6 akadeemilist tundi, sh 6 tundi auditoorset tööd, iseseisvat tööd ei ole
5. Sihtrühm ja õppe alustamise tingimused:
humanitaar- ja sotsiaalainete ning teiste õppeainete õpetajad (7.–12. klass), õppejuhatajad,
huvijuhid jt (koolitus on mõeldud kõigile, kes esinevad ja esitavad tekste või
õpetavad seda)
Õppe alustamise tingimused puuduvad.
6. Õppe-eesmärk:
Koolituse tulemusel
osaleja valdab kõnetehnika alustõdesid; esitab, analüüsib ja interpreteerib
erinevaid tekste ning õpetab seda; tunnetab häält kui instrumenti, oskab oma
häält paremini kasutada ja hoida ning teab, kuidas esinemispingest vabaneda.
7. Õpiväljundid:
Koolitusel osalenu
·
valdab
kõnetehnika alustõdesid;
·
esitab
erinevaid tekste ja õpetab seda;
·
analüüsib
ja interpreteerib luule- ja proosatekste ning õpetab seda;
·
tunneb
kõneaparaadi töö olemust;
·
teab
ja kasutab vajalikke kõne-, diktsiooni- ja artikulatsiooniharjutusi;
·
oskab
kõnetakistusi ületada ning oma häält
paremini hoida ja taastada.
paremini hoida ja taastada.
8. Õppesisu:
·
Kõnetehnika
alustõed, kirjateksti ja kõneteksti erinevused.
·
Kõneaparatuuri
töö olemus, hääle kasutamise võimalused ja koormuse optimeerimine.
9. Õppekeskkonna kirjeldus:
Koolitus
korraldatakse koolituse ajaks renditud ruumides, kus on tänapäevaste
IKT-vahendite (arvuti, projektor) kasutamise ning toolide ja laudade ümberpaigutamise võimalus (U-kujuline paigutus).
10. Õppemeetodid:
lühiloeng, praktilised
harjutused
11. Õppematerjalid:
jaotmaterjal
12. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja
hindamiskriteeriumid:
osalemine auditoorses
töös
13. Koolituse läbimisel väljastatav dokument: tõend
14. Koolitaja kvalifikatsioon ja/või õpi- ja töökogemuse
kirjeldus:
erialane
kõrgharidus, töökogemus käsitletavas valdkonnas
15. Õppekava kehtestatud: 13.09.2019, Merike Vardja
Viimati uuendatud: 30.04.2021
---
1. Täienduskoolitusasutuse nimi:
FIE Merike Vardja
2. Õppekava nimetus:
Laste- ja
noortekirjandus ning kirjanduse õpetamine (kirjandus, metoodika)
3. Õppekavarühm (rahvusvahelise haridus- ja
koolitusvaldkondade liigituse ISCED-F 2013 järgi):
0232 Kirjandus ja lingvistika
4. Kogumaht:
8 akadeemilist tundi, sh 8 tundi auditoorset tööd, iseseisvat tööd ei ole
5. Sihtrühm ja õppe alustamise tingimused:
eesti keele ja
kirjanduse õpetajad (II ja III kooliaste), klassiõpetajad, õppejuhatajad, (kooli)raamatukoguhoidjad
Õppe alustamise tingimused puuduvad.
6. Õppe-eesmärk:
Koolituse tulemusel osaleja
omandab ülevaate uuemast laste- ja noortekirjandusest, oskab laste- ja
noortekirjandust käsitleda nüüdisaegsest õpikäsitusest lähtudes, teab ja oskab
rakendada kirjanduse õpetamise (tekstianalüüsi) meetodeid.
7. Õpiväljundid:
Koolitusel osalenu
·
orienteerub
uuemas laste- ja noortekirjanduses ning reflekteerib seda;
·
tunneb
nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtteid ning käsitleb laste- ja noortekirjandust
neist lähtudes;
·
teab
ja rakendab kirjanduse õpetamise (tekstianalüüsi) meetodeid.
8. Õppesisu:
·
Ülevaade
uuemast laste- ja noortekirjandusest, sh tüviteosed.
·
Laste-
ja noortekirjanduse õpetamise metoodika II ja III kooliastmes: tekstianalüüsi
meetodeid ja näiteid.
9. Õppekeskkonna kirjeldus:
Koolitus
korraldatakse koolituse ajaks renditud ruumides, kus on tänapäevaste
IKT-vahendite kasutamise võimalus (arvuti, projektor).
10. Õppemeetodid:
näitlikustatud loeng,
arutelu
11. Õppematerjalid:
jaotmaterjal
12. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja
hindamiskriteeriumid:
osalemine auditoorses
töös
13. Koolituse läbimisel väljastatav dokument: tõend
14. Koolitaja kvalifikatsioon ja/või õpi- ja töökogemuse
kirjeldus:
erialane
kõrgharidus; töökogemus valdkonnas, mis eeldab laste- ja noortekirjanduse tundmist
ja metoodika valdamist
15. Õppekava kehtestatud: 7.11.2018, Merike Vardja
Viimati uuendatud: 30.04.2021
---
1. Täienduskoolitusasutuse nimi:
FIE Merike Vardja
2. Õppekava nimetus:
Hõimurahvaste kirjandus
ja hõimutemaatika (kirjandus, metoodika)
3. Õppekavarühm (rahvusvahelise haridus- ja
koolitusvaldkondade liigituse ISCED-F 2013 järgi):
0232 Kirjandus ja
lingvistika
4. Kogumaht:
8 akadeemilist tundi, sh 8 tundi auditoorset tööd, iseseisvat tööd ei ole
5. Sihtrühm ja õppe alustamise tingimused:
klassiõpetajad, eesti
keele ja kirjanduse õpetajad (I ja II kooliaste), huvijuhid, õppejuhid, (kooli)raamatukoguhoidjad
Õppe alustamise tingimused puuduvad.
6. Õppe-eesmärk:
Koolituse tulemusel
omandab osaleja ülevaate hõimurahvaste ning hõimutemaatikaga seotud laste- ja
noortekirjandusest ja muust hõimutemaatika materjalist (erinevad ideed,
ülesanded) ning kasutab seda koolis hõimuürituste korraldamisel ja juhtimisel.
7. Õpiväljundid:
Koolitusel osalenu
·
tunneb
hõimurahvaste ning hõimutemaatikaga seotud laste- ja noortekirjandust ja
reflekteerib seda;
·
lõimib
hõimurahvaste ning hõimutemaatikaga seotud laste- ja noortekirjandust erinevate
õppeainete õpetamise ning ürituste korraldamisega;
·
valdab
hõimutemaatika materjali (ideed, ülesanded jms) ning kasutab seda koolis
hõimuürituste korraldamisel ja juhtimisel (hõimutemaatika käsitlemine
õppetundides, hõimupäeva, -nädala korraldamine vms).
8. Õppesisu:
·
Hõimurahvaste
(soome-ugri) laste- ja noortekirjandus eesti keeles.
·
Uuem
soome lastekirjandus.
·
Hõimutemaatika
käsitlemisest koolis. Ideid ja praktilisi näpunäiteid: muinasjutt ja
ilukirjandus läänemeresoome keelte tutvustamisel, hõimukeelte ja -kultuuride
teemalised töölehed ning lingvistikaülesanded, vaatmike ja audiovisuaalsete
loovtööde koostamine.
9. Õppekeskkonna kirjeldus:
Koolitus korraldatakse
koolituse ajaks renditud ruumides, kus on tänapäevaste IKT-vahendite
kasutamise võimalus (arvuti, projektor).
10. Õppemeetodid:
näitlikustatud loeng, praktiline
töö, arutelu
11. Õppematerjalid:
jaotmaterjal
12. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja
hindamiskriteeriumid:
osalemine auditoorses
töös
13. Koolituse läbimisel väljastatav dokument: tõend
14. Koolitaja kvalifikatsioon ja/või õpi- ja töökogemuse
kirjeldus:
erialane
kõrgharidus, pädevus käsitletavas valdkonnas
(koolitajate nimed ja täpsem kirjeldus koolitajate kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kohta on koolitusteates, vt jaotis "Register" – "Koolitusteated")
15. Õppekava kehtestatud: 20.08.2018, Merike Vardja
Viimati uuendatud: 30.04.2021
---
1. Täienduskoolitusasutuse nimi:
FIE Merike Vardja
2. Õppekava nimetus:
Raamat, autor, lugeja
(lastekirjanduse lõimimine teiste õppeainete ja -valdkondadega ning
didaktikaga) (kirjandus, metoodika)
3. Õppekavarühm (rahvusvahelise haridus- ja
koolitusvaldkondade liigituse ISCED-F 2013 järgi):
0232 Kirjandus ja
lingvistika
4. Kogumaht:
8 akadeemilist tundi, sh 8 tundi auditoorset tööd, iseseisvat tööd ei ole
5. Sihtrühm ja õppe alustamise tingimused:
klassiõpetajad,
algklassiõpetajad, eesti keele ja kirjanduse õpetajad, (kooli)raamatukoguhoidjad
Õppe alustamise tingimused puuduvad.
6. Õppe-eesmärk:
Koolituse tulemusel osaleja
omandab ülevaate uusimast lastekirjandusest, oskab lastekirjandust lõimida
teiste õppeainete ja -valdkondadega ning käsitleda seda nüüdisaegsest
õpikäsitusest lähtudes.
7. Õpiväljundid:
Koolitusel osalenu
·
orienteerub
uusimas lastekirjanduses (ilu- ja aimekirjandus) ja reflekteerib seda;
·
lõimib
lastekirjandust õpetamise eesmärgil loodusõpetuse, teatri- ja filmikunstiga vms;
·
tunneb
nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtteid ja käsitleb lastekirjandust neist lähtudes.
8. Õppesisu:
·
Ülevaade
uuemast lastekirjandusest (ilu- ja aimekirjandus).
·
Raamatukoguhoidja
ja õpetaja koostöö on vajalik ning võimalik.
·
"Head
õnneseened, seenemikud, võtke sukaseened ja saatke kõik seenetreialid seenele": seentest lastekirjanduses.
·
"Must
on valge": absurdist elus ja kirjanduses.
·
Nüüdisaegne
õpikäsitus kirjanduse õpetamisel: soovitusi ja näiteid.
9. Õppekeskkonna kirjeldus:
Koolitus
korraldatakse koolituse ajaks renditud ruumides, kus on tänapäevaste
IKT-vahendite kasutamise võimalus (arvuti, projektor).
10. Õppemeetodid:
näitlikustatud loeng,
arutelu
11. Õppematerjalid:
jaotmaterjal
Arkaadia.
Lasteluuletused, lastejutud, muinasjutud. Tartu Oskar Lutsu nimeline
Linnaraamatukogu. https://www.luts.ee/arkaadia/
Aivar Jürgenson, Seened
kultuuriloos. Argo, 2005
ja /või Erast Parmasto,
Ühe seenevana seenelood. Varrak, 2005
Reet Krusten, Krista
Kumberg, Mare Müürsepp, Mari Niitra, Hille Ojala, Jaanika Palm, Malle Reidolv,
Ave Tarrend, Lastekirjanduse sõnastik. Eesti Lastekirjanduse Teabekeskus, 2006
12. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja
hindamiskriteeriumid:
osalemine auditoorses
töös
13. Koolituse läbimisel väljastatav dokument: tõend
14. Koolitaja kvalifikatsioon ja/või õpi- ja töökogemuse
kirjeldus:
erialane
kõrgharidus; töökogemus valdkonnas, mis eeldab lastekirjanduse head tundmist
15. Õppekava kehtestatud: 28.08.2017, Merike Vardja
Viimati uuendatud: 30.04.2021
---
1. Täienduskoolitusasutuse nimi:
FIE Merike Vardja
2. Õppekava nimetus:
Nüüdisaegne õpikäsitus
kirjanduse ja eesti keele õpetamisel (kirjandus/keel, metoodika)
3. Õppekavarühm (rahvusvahelise haridus- ja
koolitusvaldkondade liigituse ISCED-F 2013 järgi):
0232 Kirjandus ja
lingvistika
4. Kogumaht:
8 akadeemilist tundi, sh 8 tundi auditoorset tööd, iseseisvat tööd ei ole
5. Sihtrühm ja õppe alustamise tingimused:
gümnaasiumi ja
põhikooli III astme eesti keele ja kirjanduse õpetajad
Õppe alustamise tingimused puuduvad.
6. Õppe-eesmärk:
Koolituse tulemusel
omandab osaleja ülevaate nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtetest ning digimaailma
võimalustest kirjanduse ja eesti keele õpetamisel.
7. Õpiväljundid:
Koolitusel osalenu
·
teab
nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtteid ja reflekteerib sellest lähtudes oma
õpetamistegevust;
·
kasutab
nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtteid õppetöö planeerimisel ja korraldamisel,
õppematerjalide loomisel ja koondamisel;
·
teab
ja kasutab oma töös digimaailma võimalusi (nt nutitelefon, tahvelarvuti,
nuhvel).
8. Õppesisu:
·
Digimaailm
kirjanduse ja eesti keele õpetamisel.
·
Kirjanduslik
fotojaht.
·
Klassikast
tänapäeva noorsooromaanini.
·
Luule
– loomulikult!
·
Teostega
lähi- ja lühitutvumise võimalusi.
·
Seoseid
kodukandiga.
9. Õppekeskkonna kirjeldus:
Koolitus
korraldatakse koolituse ajaks renditud ruumides, kus on tänapäevaste
IKT-vahendite kasutamise võimalus (arvuti, projektor jm).
10. Õppemeetodid:
näitlikustatud loeng, sh
võimaluste ettenäitamine, mida on osalejatel võimalik ise praktiseerida
11. Õppematerjalid:
jaotmaterjal
ÕpiDigiRänne
(metoodikamaterjal); http://sites.simbla.com/f66c8178-b55b-f2b8-ccf4-0b9e6a4717b4/
Maarika Lips, Ülle
Mäekivi, IV loovusseminari töötuba "Võimaluste võti"; https://www.youtube.com/watch?v=JNGQ0ohdsoI
12. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja
hindamiskriteeriumid:
osalemine auditoorses
töös
13. Koolituse läbimisel väljastatav dokument: tõend
14. Koolitaja kvalifikatsioon ja/või õpi- ja töökogemuse
kirjeldus:
erialane
kõrgharidus; töökogemus valdkonnas, mis eeldab digitaalsete õppematerjalide
ja töövahendite head tundmist ning kasutamise oskust
Koolitajad: Maarika Lips ja Ülle Mäekivi
15. Õppekava kehtestatud: 06.11.2017, Merike Vardja
Viimati uuendatud: 30.04.2021