15.02.12

Uurimis-, loov- ja praktiliste tööde korraldamise ning juhendamise koolitus Tartus

Õpetajate tööalane täienduskoolituskursus
„Uurimis-, loov- ja praktiliste tööde korraldamine ning juhendamine“
30. märtsil 2012 kell 10.30-16.30
Tartu Ülikooli Raamatukogu konverentsikeskuses (ruum 243, W. Struve 1, Tartu)

Korraldaja: FIE, PhD Merike Vardja
Sihtrühm: põhikooli- ja gümnaasiumiõpetajad, õppejuhid, arendusjuhid, huvijuhid
Kursuse maht: 8 akadeemilist tundi
Kursusest osavõtjad saavad tõendi.

Käsitletavad teemad:
1. Loovtööde korraldamine ja juhendamine põhikooli III astmes.
2. Praktiliste tööde korraldamine ja juhendamine gümnaasiumis.
3. Kirjanduse, ajaloo jt õppeainete lõimimise võimalusi (ühisprojektid).
4. Gümnaasiumi valikaine „Uurimistöö alused“ õpetamine.
5. Uurimistööd kui õppetöö osa (uurimistööde korraldamine ja juhendamine põhikooli III astmes ja gümnaasiumis).
6. Uurimistöö olemus, meetodid ja struktuur.
7. Uurimistöö planeerimine, etapid ja esitamine.
8. Uurimuste temaatika (sh eri õppeaineid lõimiv).

Kursuse formaat: PhD Merike Vardja
Lektorid: MA Ülle Mäekivi, mag Sirje Kereme ja Maidu Varik

Lisainfo: merike.vardja@gmail.com, tel +372 501 6551, koolituse ajaveeb http://merikevardjakoolitus.blogspot.com

Päevakava 30. märtsil 2012
10.00          Saabumine, hommikukohv
10.30-13.05 Koolitus
13.05-13.45 Lõunaeine
13.45-15.00 Koolitus
15.00-15.10 Paus
15.10-16.30 Koolitus
Päevakavas võib esineda väikseid muudatusi.

Kursus on praktilise suunitlusega ja lähtub uue riikliku õppekava põhimõtetest. Uue õppekava järgi on gümnaasiumi lõpetamise üks tingimusi uurimistöö või praktilise töö sooritamine (peale 3 riigieksami ja kooli küpsuseksami). Praktiline töö on terviklik juhendatud protsess (projekt), milleks võib olla kas loominguline töö, ürituse korraldamine, õppematerjali koostamine või õpilasfirma loomine. Põhikooli uus õppekava sätestab, et kool korraldab põhikooli III astmes õpilastele läbivatest teemadest lähtuva või õppeaineid lõimiva loovtöö (uurimus, projekt, kunstitöö vmt).
Üldhariduse riiklikud õppekavad, valdkonnaraamatud jm juhendid portaalis http://www.oppekava.ee/.

Ülle Mäekivi on lõpetanud Tartu Ülikooli eesti filoloogia eriala ning kaitsnud MA Tallinna Ülikoolis (haridusteaduse magister). Töötab eesti keele ja kirjanduse õpetaja-metoodikuna Rapla Ühisgümnaasiumis. Välja töötanud metoodilisi materjale aineõpetuseks, on 7.-9. kl eesti keele kontrolltööde ning kogumiku „Loovus“ kaasautor. Pälvinud HTM ja JKS pedagoogiliste kirjutiste võistlusel (2008) ning EESi ja TÜ eetikakeskuse konkursil „Kirjandusteoste kasutamine väärtuskasvatuses“ (2010) laureaaditiitli. On olnud õpetajate täienduskoolitaja ning juhendanud loomingulistel konkurssidel ja olümpiaadidel edukalt esinenud õpilasi.

Sirje Kereme on pedagoog-metoodik, töötab Kuressaare Gümnaasiumi inimeseõpetuse, projektõppe ja teadustöö aluste õpetajana, on kooli Teadusmaa töögrupi eestvedaja. Tallinna Ülikooli kasvatusteaduste magister (2004. a). On juhendanud üleriigilistel õpilaste uurimistööde konkurssidel auhinnatud ja õpilaste teadusajakirjas Akadeemiake avaldatud töid. Ta on pälvinud tunnustusi Tiigrihüppe SA ja Koolielu portaali veebipõhiste õppematerjalide loomise ja rahvusvaheliste õpiprojektide konkurssidel. Töötab ka Tiigrihüppe SA täiskasvanute koolitajana Saare maakonnas.

Maidu Varik on ajaloolane, psühholoog, pedagoog-metoodik. Töötab Kuressaare Gümnaasiumi õppealajuhataja ja ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetajana ning Tiigrihüppe SA täiskasvanute koolitajana Saare maakonnas. On ühiskonnaõpetuse töövihikute ja õppematerjalide koostaja ning kaasautor. 1994. a koostanud juhendmaterjali „Kuidas teha uurimistööd“ (Kuressaare Gümnaasiumi toimetised 1994, nr 1). Euroopa Koolivõrgu projektide („Kevadpäev Euroopas“, U4energy) pedagoogiline nõustaja Eestis. Pälvinud mitmeid haridusalaseid tunnustusi: aasta õpetaja 2005, Johannes Käisi preemia 2006, tunnustused Eesti Ajaloo- ja Ühiskonnaõpetajate Seltsi metoodiliste vahendite konkursil 2010, 2011, jm.

Kommentaare ei ole: