Pedagoogide
täienduskoolitus
„Teksti vastuvõtu ja
loomise oskus gümnaasiumi eesti keele õpitulemusena“
(õpilaste
ettevalmistamine eesti keele riigieksamiks eesti õppekeelega koolis)
27.
jaanuaril 2017 EELK Usuteaduse Instituudi majas (Pühavaimu 6, Tallinn) sellel koolitusel on kõik kohad täis
ja
10.
veebruaril 2017 Ülikooli kohvikus (Ülikooli 20, Tartu)
Korraldaja: FIE Merike
Vardja
Sihtrühm: gümnaasiumi
ja kutseõppeasutuse eesti keele ja kirjanduse õpetajad
Maht: 10 akadeemilist
tundi
Teemad:
1.
Sisulisi
tähelepanekuid 2016. a eksamitööde kohta.
2.
Muudatused
eristuskirjas.
3.
Lugemisülesannete
näidisvastuste hindamine ja analüüs.
4.
Arutleva
kirjandi hindamine ja analüüs.
5.
Näidisülesandeid
ja -võtmeid.
6.
Ülevaade
e-riigieksami arendusest, e-kirjutamisülesande võimaliku prototüübi tutvustus.
Koolitaja: Merike
Vardja
Lisainfo e-posti
aadressil merike.vardja@gmail.com,
telefoninumbril +372 501 6551 ja koolituse ajaveebis http://merikevardjakoolitus.blogspot.com.ee
Päevakava Tallinnas 27. jaanuaril 2017
10.15–10.30 Hommikukohv
10.30–12.45 Koolitus
(sh paus)
12.45–13.45 Lõunaeine
13.45–15.15 Koolitus
15.15–15.30 Paus
15.30–17.00 Koolitus
Päevakava Tartus 10.
veebruaril 2017
10.15–10.30
Hommikukohv
10.30–12.00 Koolitus
(sh paus)
12.00–12.30 Lõunaeine
12.30–14.00 Koolitus
14.00–14.15 Paus
14.15–16.30 Koolitus
Päevakavas võib
esineda väikseid muudatusi.
Koolituse eesmärk: Koolituse tulemusel omandab osaleja kindluse
õpilaste ettevalmistamisel eesti keele riigieksamiks ning eksami seisukohalt
oluliste õppe-eesmärkide ja õpitulemuste saavutamise suunamisel.
Õpiväljundid: Koolitusel osalenu
teab eesti keele
riigieksami eristuskirja ja hindamisjuhendite sisu ning on kursis neis tehtud
muudatustega;
tunneb
eksamiülesannete olemust, oskab riigieksami hindamisjuhendeid rakendada
õpilaste vastuste hindamisel;
teab õpilaste
tekstimõistmis- ja tekstiloomeoskuste arendamise meetodeid, mis aitavad tagada vastavate õpitulemuste omandamise ja riigieksami sooritamise, ning oskab neid
õpetamisel rakendada;
oskab õpilasi suunata
riigieksami seisukohalt oluliste üld- ja valdkonnapädevuste kujundamisel ning
eesti keele õppe-eesmärkide ja õpitulemuste saavutamisel.
Õppemeetodid: näitlikustatud loeng, arutelu, praktiline
töö
Merike Vardja on lõpetanud Tallinna
Pedagoogikaülikooli eesti keele ja kirjanduse erialal cum laude ning saanud keskkooli eesti keele ja kirjanduse õpetaja
kutse. Ta on omandanud Jyväskylä Ülikoolis filosoofiadoktori kraadi kirjanduse
alal. 1996/1997. aastast on ta olnud eesti keele riigieksami
ettevalmistamis- ja hindamiskomisjoni liige ning apellatsioonikomisjoni
ekspert, 2015. aastast ka eesti keele e-riigieksami töörühma liige.
Täiskasvanuhariduse majandustegevusteate reg-nr 144399
(õppekavarühm „Emakeel“)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar