28.11.16

Eesti keele riigieksamiks valmistumise koolitused 2017

Pedagoogide täienduskoolitus
„Teksti vastuvõtu ja loomise oskus gümnaasiumi eesti keele õpitulemusena“
(õpilaste ettevalmistamine eesti keele riigieksamiks eesti õppekeelega koolis)
27. jaanuaril 2017 EELK Usuteaduse Instituudi majas (Pühavaimu 6, Tallinn) sellel koolitusel on kõik kohad täis
ja
10. veebruaril 2017 Ülikooli kohvikus (Ülikooli 20, Tartu)

Korraldaja: FIE Merike Vardja
Sihtrühm: gümnaasiumi ja kutseõppeasutuse eesti keele ja kirjanduse õpetajad
Maht: 10 akadeemilist tundi

Teemad:
1.     Sisulisi tähelepanekuid 2016. a eksamitööde kohta.
2.     Muudatused eristuskirjas.
3.     Lugemisülesannete näidisvastuste hindamine ja analüüs.
4.     Arutleva kirjandi hindamine ja analüüs.
5.     Näidisülesandeid ja -võtmeid.
6.     Ülevaade e-riigieksami arendusest, e-kirjutamisülesande võimaliku prototüübi tutvustus.
Koolitaja: Merike Vardja

Lisainfo e-posti aadressil merike.vardja@gmail.com, telefoninumbril +372 501 6551 ja koolituse ajaveebis http://merikevardjakoolitus.blogspot.com.ee


Päevakava Tallinnas 27. jaanuaril 2017
10.15–10.30 Hommikukohv
10.30–12.45 Koolitus (sh paus)
12.45–13.45 Lõunaeine
13.45–15.15 Koolitus
15.15–15.30 Paus
15.30–17.00 Koolitus

Päevakava Tartus 10. veebruaril 2017
10.15–10.30 Hommikukohv
10.30–12.00 Koolitus (sh paus)
12.00–12.30 Lõunaeine
12.30–14.00 Koolitus
14.00–14.15 Paus
14.15–16.30 Koolitus
Päevakavas võib esineda väikseid muudatusi.

Koolituse eesmärk: Koolituse tulemusel omandab osaleja kindluse õpilaste ettevalmistamisel eesti keele riigieksamiks ning eksami seisukohalt oluliste õppe-eesmärkide ja õpitulemuste saavutamise suunamisel.
Õpiväljundid: Koolitusel osalenu
teab eesti keele riigieksami eristuskirja ja hindamisjuhendite sisu ning on kursis neis tehtud muudatustega;
tunneb eksamiülesannete olemust, oskab riigieksami hindamisjuhendeid rakendada õpilaste vastuste hindamisel;
teab õpilaste tekstimõistmis- ja tekstiloomeoskuste arendamise meetodeid, mis aitavad tagada vastavate õpitulemuste omandamise ja riigieksami sooritamise, ning oskab neid õpetamisel rakendada;
oskab õpilasi suunata riigieksami seisukohalt oluliste üld- ja valdkonnapädevuste kujundamisel ning eesti keele õppe-eesmärkide ja õpitulemuste saavutamisel.
Õppemeetodid: näitlikustatud loeng, arutelu, praktiline töö

Merike Vardja on lõpetanud Tallinna Pedagoogikaülikooli eesti keele ja kirjanduse erialal cum laude ning saanud keskkooli eesti keele ja kirjanduse õpetaja kutse. Ta on omandanud Jyväskylä Ülikoolis filosoofiadoktori kraadi kirjanduse alal. 1996/1997. aastast on ta olnud eesti keele riigieksami ettevalmistamis- ja hindamiskomisjoni liige ning apellatsioonikomisjoni ekspert, 2015. aastast ka eesti keele e-riigieksami töörühma liige. 

Täiskasvanuhariduse majandustegevusteate reg-nr 144399 (õppekavarühm „Emakeel“)

Kommentaare ei ole: