10.01.13

Kujundav hindamine uue õppekava valgusel

Pedagoogide tööalane täienduskoolituskursus
„Kujundav hindamine uue õppekava valgusel“
8. veebruaril 2013 kell 10.30-16.30
Kiek in de Kökis (Komandandi tee 2, Tallinn)

Korraldaja: FIE, PhD Merike Vardja
Sihtrühm: õpetajad, klassijuhatajad, õppejuhatajad, arendusjuhid ja huvijuhid
Kursuse maht: 8 akadeemilist tundi
Kursusest osavõtjad saavad tõendi.

Käsitletavad teemad:
1. Kujundav hindamine.
2. Õpilase eneseanalüüsiküsimustik ja portfoolio (õpimapp) kujundava hindamise vahendeina.
3. Arenguvestlus – õpilase arengu alus. Arenguvestlus kui parim vahend õpilaste ja lastevanemate tundmaõppimiseks ja koostööks.
4. Arenguvestluse ettevalmistamine, korraldamine, juhtimine ja psühholoogia. Praktilised nõuanded, võimalikud küsimustikud.
Lektor: Marit Tarkin

Lisainfo e-posti aadressil merike.vardja@gmail.com, telefoninumbril +372 501 6551 ja koolituse ajaveebis http://merikevardjakoolitus.blogspot.com

Päevakava 8. veebruaril 2013
10.30-12.30 Koolitus
12.30-13.15 Lõunaeine Kiek in de Köki kohvikus
13.15-14.45 Koolitus
14.45-15.00 Paus
15.00-16.30 Koolitus
Päevakavas võib esineda väikseid muudatusi.

Kursus on praktilise suunitlusega ja keskendub kujundavale hindamisele ning arenguvestlusele ja õpimapile kui kujundava hindamise vahendeile.
Kujundav hindamine keskendub õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega. See on õppe kestel toimuv hindamine, mille käigus analüüsitakse õpilase teadmisi, oskusi, hoiakuid, väärtushinnanguid ja käitumist, antakse tagasisidet õpilase seniste tulemuste ja vajakajäämiste kohta, innustatakse ja suunatakse teda edasisel õppimisel ning kavandatakse edasise õppimise eesmärgid ja teed.
Kujundava hindamise ühe vahendina võib kasutada õpimappi, mis sisaldab nii õppetöid kui ka tööde analüüsi ja tagasisidet. Õpimapp sobib arenguvestluse aluseks. Arenguvestlusel analüüsitakse õpilase arengut ja toimetulekut tulenevalt õpilase individuaalsest eripärast ning õpilase, vanema või kooli poolt oluliseks peetavast (nt motivatsioon, huvid, teadmised, oskused). Arenguvestlusel seatakse õppimise ja õpetamise uued eesmärgid. Arenguvestluse oluline osa on õpilase enesehindamine. („Põhikooli riiklik õppekava“, „Gümnaasiumi riiklik õppekava“)

Marit Tarkin on pedagoog-metoodik, töötab aastast 1994 eesti keele ja kirjanduse õpetajana Kuressaare Gümnaasiumis, on kooli humanitaarosakonna juhataja. Ta on juhatanud nelja gümnaasiumiklassi, praegu on 8. klassi juhataja. Välja töötanud mitmeid klassijuhatajatöö ja aineõpetuse metoodikamaterjale. Läbinud Tartu Ülikooli kutsemagistriõppes mentoriõppe, lõpetanud õppeasutuste meeskondade koolituse kujundavast hindamisest. Olnud pedagoogide täienduskursuste lektor. Marit Tarkin on pälvinud aasta õpetaja tiitli 2003, Kuressaare linna tunnustuse „Aasta tegu hariduses“ 2010. aasta tulemusliku õpetajatöö eest, laureaaditiitli EESi ja TÜ eetikakeskuse konkursilt „Kirjandusteoste kasutamine väärtuskasvatuses“. Talle on 2009. aastal antud Saare maakonna aasta ema aunimetus.

Kommentaare ei ole: