11.02.13

Eesti keele riigieksamiks valmistumise koolitus 2013

Pedagoogide tööalane täienduskoolituskursus
„Teksti vastuvõtu ja loomise oskus gümnaasiumi eesti keele õpitulemusena“
1. märtsil 2013 kell 10.30-16.45
EELK Usuteaduse Instituudi majas (Pühavaimu 6, Tallinn)

Korraldaja: FIE, PhD Merike Vardja
Sihtrühm: gümnaasiumi eesti keele ja kirjanduse õpetajad
Kursuse maht: 8 akadeemilist tundi
Kursusest osavõtjad saavad tõendi.

Käsitletavad teemad:
1. Tähelepanekuid 2012. aasta eesti keele riigieksami kohta.
2. Soovitusi riigieksamiks valmistumisel.
3. Lugemisülesanded ja nende tüübid. Näidisvastuste parandamine, hindamine ja analüüs.
4. Kirjutamisülesande (arutleva kirjandi) parandamine, hindamine ja analüüs. Viga ja selle kaal.
5. Näidisülesande ja -võtme koostamine.
Lektor: Merike Vardja

Lisainfo e-posti aadressil merike.vardja@gmail.com, telefoninumbril +372 501 6551 ja koolituse ajaveebis http://merikevardjakoolitus.blogspot.com

Päevakava 1. märtsil 2013
10.15           Hommikukohv
10.30-13.00 Koolitus
13.00-14.00 Lõunaeine Härraste kohvikus
14.00-15.30 Koolitus
15.30-15.45 Paus
15.45-16.45 Koolitus
Päevakavas võib esineda väikseid muudatusi.

Kursus on praktilise suunitlusega ja keskendub möödunud aasta eesti keele riigieksami tulemuste analüüsile ning näidistööde parandamisele, hindamisele ja analüüsile.
Gümnaasiumi keele- ja kirjanduskursusi seob tegelemine tekstidega: teksti mõistmine ja tõlgendamine, keeleliste ja stiililiste väljendusvahendite analüüs ning tekstide alusel kirjutamine. Praktiline eesti keele oskus tähendab kirjakeele valdamist teksti vastuvõtu (retseptsiooni) ja loomise oskuste – lugemise, kirjutamise, kõnelemise ja kuulamise – ning neid siduva vahendusoskuse koostoimes. Lugemisoskuse arendamise laiem eesmärk on kujundada kriitilist teabekasutajat. Kirjutamisoskust arendatakse eri eesmärgi ja ülesehitusega tekstide loomise kaudu. Selle oluline osa on võime siduda oma tekstiga teistest tekstidest saadud teavet ning viidata, tsiteerida, refereerida ja parafraseerida teisi tekste, st kirjutada alustekstide põhjal. Kirjutamispädevuse vältimatu komponent on hea õigekirjaoskus. („Gümnaasiumi riikliku õppekava“ põhjal)

Merike Vardja on filosoofiadoktor. Alates 1997. aastast olnud eesti keele riigieksami ettevalmistamis- ja hindamiskomisjoni liige ning apellatsioonikomisjoni ekspert.

Kommentaare ei ole: