Täienduskoolitus
„Laste- ja noortekirjandus ning kirjanduse õpetamine“
reedel, 4. jaanuaril 2019 – sellel koolitusel on kõik kohad täis –
ja
neljapäeval, 28. veebruaril 2019
EELK Usuteaduse Instituudi majas (Pühavaimu 6, Tallinn)
„Laste- ja noortekirjandus ning kirjanduse õpetamine“
reedel, 4. jaanuaril 2019 – sellel koolitusel on kõik kohad täis –
ja
neljapäeval, 28. veebruaril 2019
EELK Usuteaduse Instituudi majas (Pühavaimu 6, Tallinn)
Korraldaja: FIE, PhD Merike
Vardja (rg-kood 11593380)
Sihtrühm: eesti keele
ja kirjanduse õpetajad (II ja III kooliaste), klassiõpetajad, õppejuhatajad, raamatukoguhoidjad
Maht: 8 akadeemilist
tundi
Väljastatav dokument:
tõend
Täiskasvanuhariduse
majandustegevusteate reg-nr 172817, õppekavarühm „Kirjandus ja lingvistika“
Teemad:
1.
Ülevaade
uuemast laste- ja noortekirjandusest, sh tüviteosed.
Kuidas orienteeruda uuemas laste- ja noortekirjanduses?
Milline on hea raamat, mis kõnetab noort?
Kas mina olen, mu perekond ja maailm on „normaalne“?
Otsides vägivallavaba maailma noortekirjanduses.
Lugemise soovitusnimekiri.
2.
Laste-
ja noortekirjanduse õpetamise metoodika II ja III kooliastmes: tekstianalüüsi meetodeid
ja näiteid.
II ja III kooliastme
kirjanduse õpetamise võrdlus: erinevus ja sarnasus.
Erinevate
tekstianalüüsi meetodite tutvustus: sisuanalüüs, diskursusanalüüs; võrdlusanalüüs.
Milliseid õpivõtteid rakendada eespool mainitud tekstianalüüsi meetodite
käsitlemisel?
Erinevate õpivõtete
põgus loetelu: Venni diagramm, mõiste- ja mõttekaart; eri tasandi küsimused; diskussioonivõrk;
raamatukõne, raamatureklaami brošüür; tean,
tahan teada, sain teada-võte; tegelaste analüüs jne.
NB! Teemakäsitluse paremaks
jälgimiseks on enne koolitust soovitatav läbi lugeda August Gailiti novell
„Libahunt“, setu muinasjutt „Oakene“ ning inglise muinasjutt „Jack ja oavars“.
Koolitajad: Anne Kõrge
ja Terje Varul
Koolituse kohast on
võimalik ära öelda arvet tasumata kuni registreerumise lõpptähtpäevani (vt täpsemalt http://merikevardjakoolitus.blogspot.com
„Õppekorralduse alused“ ja „Arve tingimused“).
Lisainfo e-posti
aadressil merike.vardja@gmail.com,
telefoninumbril +372 501 6551 ja koolituse veebilehel http://merikevardjakoolitus.blogspot.com
Päevakava 4. jaanuaril ja 28. veebruaril 2019
10.15–10.30 Hommikukohv
10.30–12.45 Koolitus
12.45–13.00 Paus
13.00–13.45 Koolitus
13.45–14.45 Lõunaeine
14.45–17.00 Koolitus
Päevakavas võib esineda väikseid muudatusi.
Päevakavas võib esineda väikseid muudatusi.
Koolituse eesmärk: Koolituse tulemusel osaleja omandab ülevaate
uuemast laste- ja noortekirjandusest, oskab laste- ja noortekirjandust
käsitleda nüüdisaegsest õpikäsitusest lähtudes, teab ja oskab rakendada
kirjanduse õpetamise (tekstianalüüsi) meetodeid.
Õpiväljundid: Koolitusel osalenu
orienteerub uuemas
laste- ja noortekirjanduses ning reflekteerib seda;
tunneb nüüdisaegse
õpikäsituse põhimõtteid ning käsitleb laste- ja noortekirjandust neist lähtudes;
teab ja rakendab
kirjanduse õpetamise (tekstianalüüsi) meetodeid.
Õppemeetodid: näitlikustatud loeng, arutelu
Anne Kõrge töötab Eesti Lastekirjanduse Keskuses lugejateeninduse
juhatajana. Lastele ja noortele raamatute tutvustamise kõrval on ta pidanud
arvukalt ülevaateloenguid üliõpilastele, õpetajatele ja lastevanematele. Ta on
korduvalt kuulunud lastejuttude ja noorteromaanide võistluste žüriisse. 2009.
aastal pälvis Anne Kõrge aasta lasteraamatukoguhoidja tiitli.
Eesti
Lastekirjanduse Keskuse koduleht: http://www.elk.ee
Terje Varul on
Kolga Kooli eesti keele ja kirjanduse õpetaja, kauaaegne kooliteatri juht ja
õppekirjanduse autor. 2006. aastast on ta tegutsenud ka õpetajate
täienduskoolitajana. 2009. aastal pälvis Terje Varul Vabariigi Presidendi Kultuurirahastu
preemia.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar