Pedagoogide
täienduskoolitus
„Teksti vastuvõtu ja
loomise oskus gümnaasiumi eesti keele õpitulemusena“
(õpilaste
ettevalmistamine eesti keele riigieksamiks)
25.
jaanuaril 2019 EELK Usuteaduse Instituudi majas (Pühavaimu 6, Tallinn) – sellel koolitusel on kõik kohad täis –
ja
8.
veebruaril 2019 Ülikooli kohvikus (Ülikooli 20, Tartu) – sellel koolitusel on kõik kohad täis –
ja
1. märtsil 2019 EELK Usuteaduse Instituudi majas (Pühavaimu 6, Tallinn)
ja
1. märtsil 2019 EELK Usuteaduse Instituudi majas (Pühavaimu 6, Tallinn)
Korraldaja: FIE Merike
Vardja (rg-kood 11593380)
Sihtrühm: gümnaasiumi
ja kutseõppeasutuse eesti keele ja kirjanduse õpetajad (eesti õppekeelega kool)
Maht: 10 akadeemilist
tundi
Täiskasvanuhariduse
majandustegevusteate reg-nr 172817, õppekavarühm „Kirjandus ja lingvistika“
Teemad:
1.
Sisulisi
tähelepanekuid 2018. aasta eksamitööde kohta.
2.
Eristuskiri.
3.
Hindamisjuhendite
kasutamine.
4.
Lugemisülesannete
vastuste hindamine ja analüüs.
5.
Kirjutamisülesande
(arutleva kirjandi) hindamine ja analüüs.
6.
Näidisülesandeid
koos hindamisjuhendiga.
Koolitaja: Merike
Vardja
Koolituse kohast on
võimalik ära öelda arvet tasumata kuni registreerumise lõpptähtpäevani (vt täpsemalt http://merikevardjakoolitus.blogspot.com
„Õppekorralduse alused“ ja „Arve tingimused“).
Lisainfo e-posti
aadressil merike.vardja@gmail.com,
telefoninumbril +372 501 6551 ja koolituse veebilehel http://merikevardjakoolitus.blogspot.com
Päevakava Tallinnas 25.
jaanuaril ja 1. märtsil 2019
10.15–10.30 Hommikukohv
10.30–12.00 Koolitus
12.00–12.15 Paus
12.15–13.30 Koolitus
13.30–14.30 Lõunaeine
14.30–17.00 Koolitus,
sh paus
Päevakava Tartus 8.
veebruaril 2019
10.15–10.30 Hommikukohv
10.30–12.00 Koolitus
12.00–12.30 Lõunaeine
12.30–14.00 Koolitus
14.00–14.15 Paus
14.15–16.30 Koolitus,
sh paus
Päevakavas võib esineda
väikseid muudatusi.
Koolituse eesmärk: Koolituse
tulemusel omandab osaleja kindluse õpilaste ettevalmistamisel eesti keele
riigieksamiks ning vastavate õppe-eesmärkide ja õpitulemuste saavutamise
suunamisel.
Õpiväljundid: Koolitusel
osalenu
teab eesti keele
riigieksami eristuskirja ja hindamisjuhendite sisu ning on kursis neis tehtud
muudatustega;
tunneb eksamiülesannete
olemust, oskab riigieksami hindamisjuhendeid rakendada õpilaste vastuste
hindamisel;
arendab mitmekülgselt
õpilaste tekstimõistmis- ja tekstiloomeoskust, mis aitab tagada vastavate
õpitulemuste omandamise ja riigieksami sooritamise;
suunab õpilasi riigieksami
seisukohalt oluliste üld- ja valdkonnapädevuste kujundamisel ning eesti keele
õppe-eesmärkide ja õpitulemuste saavutamisel.
Õppemeetodid: näitlikustatud loeng, arutelu, praktiline töö
Merike Vardja on lõpetanud Tallinna Pedagoogikaülikooli eesti
keele ja kirjanduse erialal cum laude ning saanud keskkooli eesti keele ja kirjanduse õpetaja kutse. Ta
on omandanud Jyväskylä Ülikoolis filosoofialitsentsiaadi kraadi ja
filosoofiadoktori kraadi kirjanduse alal. Aastail 1993–2006 õpetas ta Tallinna
Pedagoogikaülikoolis / Tallinna Ülikoolis eesti kirjandust ja kultuurilugu ning
soome keelt ja kirjandust. Aastail 1996–1998 töötas ta Haridusministeeriumi üldhariduse osakonna õppekavatalituses eesti keele
peaeksperdina. 1996/1997. aastast on ta olnud eesti keele riigieksamit
ettevalmistava komisjoni liige ning apellatsioonikomisjoni ekspert, kaks aastat
ka eesti keele e-riigieksami töörühma liige. Ta
on olnud pikka aega eesti keele riigieksami hindamiskomisjoni liige ja kolmel
aastal riigieksami hindajate koolitaja.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar